Åmåls trädgårdsförening 80 år det ska firas

Vi firar föreningens 80 års dag den 25/9 genom att inviga det nyinflyttade musteriet på Betonggatan 6.

Senare går vi vidare till Gamla Tingshuset där vi kommer att ha föreläsningar och växtmarknad.

Inger Ekram Förbundsdirektör på Riksförbundet Svensk Trädgård föreläser om trädgårdsföreningens historia både på riks och lokal nivå.

Därefter kommer Bengt Avenfors och föreläser om beskärning av fruktträd och buskar. Han går även igenom de olika verktygen som behövs och visar praktiskt hur det går till genom att beskära ett äppelträd i trädgården på baksidan av Gamla Tingshuset.

Försäljning av växter och en del annat trädgårdsrelaterat kommer att finnas i trädgården på baksidan av Tingshuset. Vi har fått många säljare som redan har anmält sig och kommer men vi har plats för några till vill ni delta är ni intresserade kontakta Angela Plate-Nord 073-076 26 15 alt mail: plate-nord@outlook.com Vid dåligt väder finns det plats inne på Gamla Tingshuset för växtmarknaden.

Varmt Välkomna!